اخبار > توصیه هایی برای تاب آوری



-      عزت نفس داشته باشید. پژوهش ها نشان می دهد عزت نفس نقش مهمی در کنار آمدن با استرس‌های زندگی دارد. چنانچه به توانمندی‌های خود باور داشته باشید؛ در مقابله با مشکلات بسیار مؤثرتر عمل می‌کنید.

-       در زندگی خود معنا و هدف داشته باشید. افرادی که در زندگی هدف مشخصی ندارند و معنای مهمی برای زندگی خود نیافته اند؛ با هر سختی و مشکلی، از هم می‌پاشند و انگیزه خود را از دست می‌دهند.

-      ارتباطات خود را توسعه دهید. داشتن روابط عاطفی و اجتماعی محکم عامل بسیار مهمی در سلامت روان انسان به شمار می‌رود و هنگام بروز بحران‌های زندگی پشتوانه بسیار مفیدی محسوب می‌شود. بنابراین روابط دوستانه وخانوادگی خود را تقویت کنید.

-       نسبت به تغییرات انعطاف پذیر باشید. زندگی یعنی تغییر. اگر نسبت به تغییرات زندگی منعطف نباشید همواره در بیم و هراس باقی می‌مانید و توانایی مواجه شدن با آن را از دست می‌دهید.

-       مراقب تغذیه و سلامتی خود باشید. از قدیم گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است. پس برای آن که بهتر بیندیشید مراقب جسم خودتان باشید. تغذیه سالم ورزش و سبک زندگی سالم را سرلوحه خود قرار دهيد.

-      مهارت‌های سالم برای مقابله با مشکلات را بیاموزید. اگر مقابله‌های مساله مدار و هیجان مدار سالم را بیاموزید به هنگام مواجهه با مشکلات زندگی، مخزن غنی و پر محتوایی از راه‌کارهای مفید دارید که بر حسب اوضاع می‌توانید از آن‌ها استفاده کنيد.

-       خوشبین باشید. نگاه واقع بینانه توام با مثبت اندیشی سبب می‌شود درک مناسبی از مساله داشته باشید و به شیوه‌ای متناسب عمل کنید.

-      دلبستگی‌های مثبت ایجاد کنید. مشارکت در یک یا چند فعالیت سرگرم کننده سالم، عضویت در گروه‌های مذهبی، حضور در باشگاه ورزشی، کلاس‌های هنری و انجمن‌های علمی و مانند آن موجب می‌شود به هنگام وجود مشکل آرامش خود را بازیابید.

-      معنویت را در خود تقویت کنید. افرادی که ایمان قوی دارند و در مشکلات و سختی‌ها ضمن تلاش و تعقل به خداوند توکل می‌کنند. آرامش و امنیت وصف ناپذیری را تجربه می‌کنند.

 

تهیه کننده : مدیر گروه پیشگیری رفتار های پرخطر سلامت مرکز تحقیقات ارتقای سلامت  خانم دکتر فریبا شهرکی ثانوی



1398/10/24 ١٣:٠١ Notifications ٢٥٥٢٤


خروج





اخبار مرکز

اخبار جدید

پیام تبریک
برگزاری کارگاه آنلاین چشم با همکاری پرشین کوهورت
فراخوان دسترسی به داده های مطالعه کوهورت زاهدان
الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون
اجرای طرح تحقیقاتی
آغاز مطالعه کهورت ثبت، پایش و مراقبت فعال عوارض واكسن های كووید 19
جلسه هیات تحریریه مجله Health Scope
فراخوان شبکه مشارکت مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران - نیماد
روز شمار هفته سلامت
تحول زیربنایی در حوزه تحقیقات سلامت در سیستان و بلوچستان
و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون
دستاورد بزرگ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه بین المللی
بازدید رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی 1399/10/25
برگزاری کارگاه مجازی ثبت بیماری هاو پیامدهای سلامت
سیزدهمین جلسه مجله چشم انداز سلامت(Health Scope)
دریافت فایل دعوت نامه و پمفلت طرح مطالعه سلامت کارکنان دانشگاه علوم ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ پزشکی زاهدان
طرح مطالعه سلامت کارکنان
فاز دوم طرح تحقیقاتی بررسی سرو - اپیدمیولوژیک کووید 19 در جمعیت ایرانی
دعوت از کارکنان دانشگاه جهت شرکت در طرح مطالعه کوهورت سلامت

محتوای مرتبط