اخبار > توصیه هایی برای تاب آوری



-      عزت نفس داشته باشید. پژوهش ها نشان می دهد عزت نفس نقش مهمی در کنار آمدن با استرس‌های زندگی دارد. چنانچه به توانمندی‌های خود باور داشته باشید؛ در مقابله با مشکلات بسیار مؤثرتر عمل می‌کنید.

-       در زندگی خود معنا و هدف داشته باشید. افرادی که در زندگی هدف مشخصی ندارند و معنای مهمی برای زندگی خود نیافته اند؛ با هر سختی و مشکلی، از هم می‌پاشند و انگیزه خود را از دست می‌دهند.

-      ارتباطات خود را توسعه دهید. داشتن روابط عاطفی و اجتماعی محکم عامل بسیار مهمی در سلامت روان انسان به شمار می‌رود و هنگام بروز بحران‌های زندگی پشتوانه بسیار مفیدی محسوب می‌شود. بنابراین روابط دوستانه وخانوادگی خود را تقویت کنید.

-       نسبت به تغییرات انعطاف پذیر باشید. زندگی یعنی تغییر. اگر نسبت به تغییرات زندگی منعطف نباشید همواره در بیم و هراس باقی می‌مانید و توانایی مواجه شدن با آن را از دست می‌دهید.

-       مراقب تغذیه و سلامتی خود باشید. از قدیم گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است. پس برای آن که بهتر بیندیشید مراقب جسم خودتان باشید. تغذیه سالم ورزش و سبک زندگی سالم را سرلوحه خود قرار دهيد.

-      مهارت‌های سالم برای مقابله با مشکلات را بیاموزید. اگر مقابله‌های مساله مدار و هیجان مدار سالم را بیاموزید به هنگام مواجهه با مشکلات زندگی، مخزن غنی و پر محتوایی از راه‌کارهای مفید دارید که بر حسب اوضاع می‌توانید از آن‌ها استفاده کنيد.

-       خوشبین باشید. نگاه واقع بینانه توام با مثبت اندیشی سبب می‌شود درک مناسبی از مساله داشته باشید و به شیوه‌ای متناسب عمل کنید.

-      دلبستگی‌های مثبت ایجاد کنید. مشارکت در یک یا چند فعالیت سرگرم کننده سالم، عضویت در گروه‌های مذهبی، حضور در باشگاه ورزشی، کلاس‌های هنری و انجمن‌های علمی و مانند آن موجب می‌شود به هنگام وجود مشکل آرامش خود را بازیابید.

-      معنویت را در خود تقویت کنید. افرادی که ایمان قوی دارند و در مشکلات و سختی‌ها ضمن تلاش و تعقل به خداوند توکل می‌کنند. آرامش و امنیت وصف ناپذیری را تجربه می‌کنند.

 

تهیه کننده : مدیر گروه پیشگیری رفتار های پرخطر سلامت مرکز تحقیقات ارتقای سلامت  خانم دکتر فریبا شهرکی ثانوی



1398/10/24 ١٣:٠١ Notifications ٢٥٥٢٤


خروج





اخبار مرکز

اخبار جدید

کارگاه
برگزاری کارگاه یک روزه آموزشی مجازی پرسشگری عمومی با همکاری کوهورت پرشین
برگزاری کارگاه آموزشی مجازی پرسشگری روانشناسی با همکاری کوهورت پرشین
برگزاری جلسه با دکتر سید محمد هاشمی شهری و ارائه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص شروع طرح مطالعه کوهورت کارکنان
بر اساس نتایج اولیه پژوهش مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
انجام مطالعات بالینی و عمومی در خصوص کرونا توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرکز تحقیقات ارتقاء سلامت
همکاری با سازمان جهانی بهداشت
اطلاعیه آزمون دکتری تخصصی پژوهشی سال تحصیلی 1400-1399
WHO
برنامه ریزی مرکز تحقیقات ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت انجام مطالعات کوهورت کارکنان این دانشگاه
و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون
برگزاری کارگاه های آموزشی
فراخوان نخستین جشنواره دانشجویی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز
راهنمای عزاداری فوت شدگان و مراسم خاکسپاری
فراخوان
فراخوان حمایت EMRO از پژوهش‌های حوزه‌های مختلف سلامت و COVID-19
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان
ده نکته مهم درمورد کرونا
شماره یک : ویروس کرونا در سطوح مختلف چقدر زنده می ماند؟
توصیه های سازمان بهداشت جهانی

محتوای مرتبط